باهدف بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تفاهمنامه سنددارشدن واحدهای مسکونی در این بافت ها بین سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری به امضا رسید.

تفاهمنامه ارائه سند مالکیت به بافت های فرسوده شهری به امضا رسید

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  ایرنا، این تفاهمنامه را امروز(یکشنبه) سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری امضا کردند تا با سنددارشدن واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری، روند بهسازی و نوسازی این واحدها در سطح کشور آغاز شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: مساحت زیادی از شهرها به عنوان بافت های فرسوده و سکونت های غیررسمی اختصاص دارد و در مجموع ناپایداری بناهای موجود در این بافت ها خطرات زیادی را برای ساکنان به وجود می آورد.
پژمان افزود: هدف ما در این بافت ها ارائه سند به ساکنان آنهاست تا جمعیت 20 میلیون نفری بافت های فرسوده شهری بتوانند با نوسازی و بهسازی، از آسیب های اجتماعی و زندگی بی کیفیت آنها در این مناطق جلوگیری شود.
وی با بیان این که این ساختمان ها در بافت های فرسوده شهری یک طبقه هستند، گفت: دولت درصدد است با مشارکت و همکاری ساکنان این بافت ها، نسبت به واگذاری اسناد مالکیت به این افراد اقدام کند تا پس از اخذ پروانه ساختمانی و اصلاحات طرح های شهری در این مناطق، شاهد تحولات اساسی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در این مناطق باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هرگونه اقدام در این بافت ها برای هویت بخشی شهری است تا ساکنان این مناطق با اخذ سند مالکیت بتوانند با رعایت اصول شهرسازی واحدهای خود را با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی و بهسازی کنند و شهرداری ها نیز برای صدور پروانه های ساختمانی در این مناطق همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.
وی تاکید کرد: تا زمانی که این بافت های فرسوده شهری سنددار نشوند، هیچ اقدامی در این زمینه عملی نیست لذا دولت درصدد است در پنج سال آینده تمام این واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری سنددار شوند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 53 هزار هکتار از زمین های مناطق شهری در کشور به بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری اختصاص دارد و دولت درصدد است با سنددار کردن این واحدهای مسکونی، کیفیت زندگی در این مناطق را با هویت بخشی ارتقا دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.